بلاگ

مزایا و معایب استفاده از یونیت هیدرولیک دست دوم

یونیت هیدرولیک دست دوم

آیا تا به حال قصد داشته‌اید از یونیت هیدرولیک‌های دست دوم استفاده کنید؟ اگر پاسختان بله است؛ پس با ما همراه باشید تا به بررسی این یونیت‌ها بپردازیم. این دستگاه‌ها از قطعات مختلفی ساخته می‌شوند و به کمک ماده‌ی سیال، به نواحی مختلف سیستم قدرت می‌دهند و به عبارتی آن را به حرکت درمی‌آورند.

یونیت هیدرولیک‌ها که به نام پاورپک نیز معروف هستند، در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، تجهیزات هوایی، فولاد، ساختمان‌سازی، کشتی‌سازی و… به کار می‌روند. بعضی از کاربران به دلایل مختلف از جمله کمبود وقت برای ساخت یونیت، مسائل مالی، مشکلات تست و دیگر موارد از پاورپک‌های دست دوم استفاده می‌کنند که مزایا و معایبی به همراه دارد. در ادامه نکاتی را در رابطه با یونیت‌های کارکرده بیان خواهیم کرد. پس اگر قصد خرید پاورپک هیدرولیک دست دوم دارید تا پایان این مقاله با نیوان همراه باشید.

آشنایی با یونیت هیدرولیک و نحوه‌ی عملکرد آن

این وسیله از چهار قطعه به نام پمپ، الکتروموتور، شیرهای کنترلی، مخزن و یک سری تجهیزات جانبی و فرعی تشکیل شده است. همانطور که می‌دانید پاورپک‌ها طرح‌های گوناگونی دارند و با توجه به نیاز دستگاه‌های هیدرولیکی انتخاب می‌شوند. بنابراین بهتر است پیش از سفارش یونیت هیدرولیک با طراحان مشورت نموده و نوع کاربری سیستم خود را به طور دقیق برای آنان شرح دهید.

طرز کار یونیت هیدرولیک‌ها به این نحو است که وقتی الکتروموتور روشن می‌شود، پمپ ماده‌ی سیال یا همان روغن را از مخزن مکش می‌کند تا در سیستم به جریان بیفتد. حال سیال می‌تواند به صورت مستقیم و به تنهایی به سمت عملگرها برود و یا توسط شیر‌های کنترلی به طرف مقصد‌های مورد نظر هدایت شود.

ادامه مطلب   فلومتر چیست؟

به عبارتی یونیت هیدرولیک‌ منبع نیروی مکانیکی و ماده‌ی سیال محیط انتقال نیرو می‌باشد. همانطور که می‌دانید این ماده با خواصی که دارد می‌تواند در همه جهات فشار وارد کرده و جابجا شود و در نهایت باعث ایجاد یک نیروی فشاری و حرکتی در سیستم‌های هیدرولیکی گردد. این دقیقا همان فرایندی است که در جک هیدرولیک هم استفاده شده و آن را به حرکت درمی‌آورد.

خرید یونیت هیدرولیک دست دوم

مزایای یونیت هیدرولیک‌های دست دوم

برخی از کارخانجات و صنعت‌ها به جای خرید پاورپک‌های جدید به دنبال استفاده از مدل‌های دست دوم و کارکرده هستند. این کار می‌تواند از جهاتی مثبت و منفی باشد. در ذیل به بررسی مزایای استفاده از پاورپک‌های دست دوم خواهیم پرداخت.

  • صرفه جویی در زمان: ساخت یک یونیت هیدرولیک‌ جدید مطابق با برنامه و اندازه‌های تعیین شده و همچنین تست آن پروسه‌ی زمان‌بری است و طول می‌کشد؛ بنابراین با خرید یک یونیت دست دوم که مناسب کار شما هم باشد می‌توانید به سرعت کار خود را راه بیندازید.
  • قیمت ارزان‌تر: قطعاً هزینه‌ی یک پاورپک کارکرده نسبت مدل به جدید کمتر می‌باشد‌. در نتیجه با این کار بودجه‌ی خود را ذخیره کرده و سود نهایی بیشتری از پروژه‌ نصیبتان می‌شود.

معایب یونیت هیدرولیک‌های دست دوم

خرید وسایل دست دوم دردسرهای خاص خود را دارد، به خصوص اینکه شما نمی‌دانید این یونیت هیدرولیک تا کنون به چه صورت کار کرده ‌است. در کنار مزایای پاورپک‌های دست دوم حال معایب آن را بررسی می‌کنیم تا بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که از یونیت‌های نو یا دست دوم استفاده کنید.

  • عدم اطمینان از سلامت قطعات: شاید بتوان گفت مهم‌ترین عیبی که دستگاه‌های کارکرده دارند؛ این است که نمی‌توانید نسبت به سالم بودن قطعه‌ها اطمینان حاصل کنید. به عنوان نمونه شما از داخل موتور خبر ندارید که تعمیری است یا خیر. یا در رابطه با پمپ نیز شواهدی بر مبنای اینکه چگونه تا به حال کار کرده است وجود ندارد. علاوه‌براین‌ها نوع روغن ریخته شده در مخزن یونیت هیدرولیک نیز از دیگر موارد مهمی می‌باشد که در پاورپک‌های دست دوم مشخص نمی‌شود.
  • عدم داشتن ضمانت‌نامه و گارانتی: اگر یونیت هیدرولیک خود را از مراکز معتبر دریافت کنید، شرکت آن را گارانتی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل طبق مفاد ضمانت‌نامه‌ پاسخگوی مشتری است. اما در صورتی که یونیت کارکرده‌ بگیرید، شاید هنگام خرید به شما لطف کنند و تنها برایتان تست فشار انجام دهند. در آینده نیز اگر مشکلی برای پاورپک پیش بیاید برعهده‌ی خودتان است.
  • قیمت نامعین و متغیر: هنگامی سفارش برای ساخت یک یونیت هیدرولیک، لیستی از قیمت تک تک قطعات، نوع و برند آن‌ها به شما داده می‌شود تا با آگاهی کامل محصول خود را دریافت کنید و بدانید پولتان صرف چه چیزی شده است. اما اگر یونیت دست دوم بخرید، هیچ اطلاعاتی از این موارد ندارید و مجبور هستید به قیمتی که فروشنده می‌گوید راضی شوید.
ادامه مطلب   همه چیز درباره هیدروموتورها

پاورپک هیدرولیک دست دوم

مشخصات یک یونیت هیدرولیک مناسب

  1. یونیت باید با سیستم هیدرولیکی شما کاملاً تطابق داشته باشد (به این معنا که طراح موظف است مطابق با نیاز سیستم و هدف آن یونیت را بسازد.)
  2. در ساخت یک پاورپک مناسب باید از قطعات استاندارد و اصل استفاده شده باشد.
  3. بهتر است یونیت هیدرولیک جزو برندهای معتبر دنیا باشد و از مراکز مطمئن خریداری شود.
  4. قیمت اقتصادی و به صرفه از دیگر موارد مهمی است که یونیت هیدرولیک شما را از محصولات دیگر رقبا متمایز می‌کند.
  5. ضمانتنامه‌‌ و گارانتی محصول نیز جزو فاکتورهای مهم یک پاورپک مناسب است.

کلام آخر

یونیت هیدرولیک‌ها جزو دستگاه‌های کاربردی و مهم صنعت‌ هستند که در سیستم‌های هیدرولیکی کاربردهای فراوانی دارند و باعث به حرکت درآوردن آن‌ها می‌شوند. همانطور که گفتیم این دستگاه یک تامین کننده‌ی نیرو محسوب می‌شود و از قطعات مختلفی تشکیل شده‌است.

اگر قصد خرید یونیت هیدرولیک کارکرده را دارید درست است که در وقت و هزینه صرفه جویی می‌کنید؛ اما در رابطه با سلامت کالا اطلاعات موثقی ندارید و ضمانت نامه‌ای دریافت نمی‌کنید. امیدواریم در این مطلب توانسته باشیم مزایا و معایب یونیت هیدرولیک‌های دست دوم را به خوبی به شما بیان کرده باشیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
4 + 28 =